25 November 2010

Contribuabil

Neglijind sfaturile mai multor amici de a ma afilia unei greve fiscale, imi iau inima in dinti, portofelul in buzunar si teancul de acte, si iau directia Circa Financiara a Sector 3. Baietii aia simpatici, care ameninta cu doua zile de greva pe luna.
5 minute in frig, dar din vina mea ca ma grabeam cu darile, alte 5 minute la cald inauntru, ca nu se racise bine cafeaua oamenilor ca sa o poata bea in timp util, se rezolva pina la urma, vine un nene la ghiseu.
Eu dau doua foi (una cu decizia de impunere pe anul asta, sa platesc pe Q4 2010 anticipat, si a doua foaie cu regularizarea pe 2009, conform careia aveam de primit de la stat o suma de bani - deloc de neglijat, cam 40% din plata pe Q4). Dau foile, explic situatia, ca as vrea sa platesc doar diferenta, pentru ca am de luat de la stat, dar am si de dat (vorba cintecului). Omul se uita incruntat si ma trimite frumos la Camera 2 pentru a cere acest lucru, el nu poate incasa partial.
Ma duc la Camera 2, cio cioc, intru - un miros care imi amintea brusc de o inmormintare, cu miros amestecat de luminari si de morfina. Nu foarte placut la ora 8.30 de dimineata....
Un omulet cu fata osoasa imi cere sa iau loc, ia foile mele si se apuca de tastat...si tasteaza...si tasteaza...intr-un final hit Enter, se uita la mine si imi spune calm - trebie sa va duceti la Camera 5 sa va avizeze hirtiile, si apoi va intoarceti la mine, sa completati o cerere.
Sunt calm, ma distreaza situatia. Ma duc la Camera 5, alte 10 minute de asteptare. Intr-un final tanti Inspector Fiscal se uita la mine, imi ia hirtiile si citeste. Uimita/speriata, ma intreaba - cine v-a trimis la mine pentru avizare? zic - Camera 2. Iar citeste - sigur ati fost la Camera 2? Eu - tot calm - da, de acolo vin. Ea - si v-au trimis la noi? Eu - da, ei mi-au spus sa vin la Camera 5 pentru avizare. O intreaba, la fel de uimita/speriata pe o colega de Camera - avem voie sa avizam? si incep sa parlamenteze, care da, care nu, care se abtinea la vot. Intr-un final, cu mina tremurinda, apropie pixul de foaie, pe jumatate convinsa ca trebuie sa avizeze. Brusc, se deschide usa si intra, rosu la fata (atit de rosu pe cit ii permitea pielea lui pamintie), prietenul de la Camera 2. Zice, victorios - nu trebuie sa mai avizati nimic, platiti doar diferenta, si se va face regularizarea in sistem, automat, dupa data de 30. Tanti de la Camera 5 raspufla usurata, si ridica pixul de pe foaie - imi seamana a Bush Jr care ia mina, usurat, de pe butonul rosu. imi da foile, ma duc iar la ghiseu. Nenea de acolo - ei, cum e? zic - platesc doar diferenta, asa cum v-am spus acum jumatate de ora, de restul va ocupati dvs. Zimbeste pe sub mustata, si se apuca sa imi calculeze diferenta.

Greva fiscala? de ce?! e atit de funny la ghisee... :))

0 Comments:

Post a Comment

<< Home